Πρόκειται για ένα θέμα το οποίο συζητήθηκε έντονα στη διάρκεια της έκθεσης των Ποσειδωνίων 2022.

Στο επίκεντρο έρχονται τα ηλεκτρικά πλοία που ταιριάζουν στην πολυνησιακή Ελλάδα και τις κοντινές ενδονησιακές θαλάσσιες συγκοινωνίες και μεταφορές.

Η απανθρακοποίηση είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η Ναυτιλία στο μέλλον με αποκορύφωμα τη διαθεσιμότητα σε ασφαλή, εναλλακτικά και με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα, καύσιμα.

«Για να το πετύχουμε αυτό, χρειάζεται να συνεργαστούμε. Να ενώσουμε όλοι μαζί τις δυνάμεις μας και να παρουσιάσουμε ρεαλιστικές πολιτικές και εφαρμόσιμα μέτρα στον τομέα αυτό» επισημαίνει ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης: «Η Ελλάδα, βρίσκεται σε μία διαδικασία μετάβασης στην πράσινη ακτοπλοΐα, με πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Πρόκειται για πρόγραμμα το οποίο έχει ήδη υλοποιηθεί στη Νορβηγία, και ο DNV σχεδιάζει να το αναπτύξει και στην Ελλάδα, με την συνεργασία και της ελληνικής πολιτείας. Στο πλαίσιο αυτό έχει προγραμματιστεί συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη, μετά το πέρας της διεθνούς Ναυτιλιακής Έκθεσης Ποσειδώνια.

Tο νομοθετικό πλαίσιο στην Ελλάδα δεν προβλέπει την ηλεκτροκίνηση των πλοίων

Όπως τονίζουν στελέχη του DNV, το νομοθετικό πλαίσιο στην Ελλάδα δεν προβλέπει την ηλεκτροκίνηση των πλοίων, ενώ για να είναι βιώσιμη μια τέτοια επένδυση θα πρέπει να επιδοτηθεί και από την πολιτεία.

Ο Ιωάννης Χιωτόπουλος SVP, Regional Manager Νοτιοανατολικής Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής υπογραμμίζει τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ των βιομηχανιών, για την αντιμετώπιση της παγκόσμιας πρόκλησης για απανθρακοποίηση.

«Η επιτυχημένη εφαρμογή του προγράμματος Green Shipping από τον DNV στη Νορβηγία, όπου ο στόλος των πλοίων μικρών αποστάσεων της χώρας αντικαθίσταται με πλοία που δεν εκπέμπουν ρύπους (ηλεκτρικά πλοία), δημιουργεί μια τεράστια ευκαιρία» ανέφερε:

« Η Ελλάδα έχει παρόμοια γεωγραφία, μέγεθος στόλου και περιφερειακές ανάγκες και η κατασκευή τέτοιων πλοίων θα μπορούσε επίσης να γίνει».

Στη συνέχεια υπογράμμισε ότι «ο DNV είναι σε θέση να βοηθήσει με την τεχνογνωσία που διαθέτει σε μπαταρίες, συστήματα ελέγχου μπαταριών, εναλλακτικά καύσιμα κυψέλες καυσίμου, που είναι διαθέσιμα στη Νορβηγία και σε όλο τον κόσμο και εύκολα μεταφερόμενα μέσω του γραφείου του Πειραιά» και συμπλήρωσε:

« Η προσπάθεια για απαλλαγή από τον άνθρακα θα μπορούσε να συνδυαστεί με την ευρύτερη ανάπτυξη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην Ελλάδα. Υπάρχει, δε διεθνές ενδιαφέρον για το πλαίσιο λειτουργίας των πλωτών ανεμογεννητριών που θα ανακοινωθεί το καλοκαίρι.»

Το σκεπτικό της είναι ότι «η Ελλάδα, θέλει και μπορεί να αναπτύξει τη δική της ναυπηγική βιομηχανία παραγωγής ηλεκτρικών πλοίων, στην ενεργειακή μετάβαση για πράσινη ναυτιλία».

«Πράσινη Ναυτιλία»

Έχει προχωρήσει στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη, ενός εμβληματικού έργου το «ELECTRIC DREAΜ» το οποίο ενσωματώνει τις νέες τάσεις, τις προοπτικές και προκλήσεις που επιφέρει ο ψηφιακός μετασχηματισμός καθώς και την αναγκαιότητα για ευθυγράμμιση με τα παγκόσμια ρυθμιστικά πρότυπα (με κυριότερο τη μείωση των εκπομπών άνθρακα) που θα οδηγήσουν σε μία «Πράσινη Ναυτιλία».

“Το όραμά μας είναι να χρησιμοποιήσουμε την τεχνογνωσία μας στη ναυπηγική βιομηχανία προκειμένου να επιτύχουμε ένα καλύτερο και πιο βιώσιμο μέλλον για όλους. Η θέλησή μας είναι να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να εφαρμόσουμε πρωτότυπες και καινοτόμες ιδέες προς την κατεύθυνση με σχεδόν μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα στο περιβάλλον για όλες τις θαλάσσιες μεταφορές” επισημαίνει o Ηλίας Χατζηεφραιμίδης πρόεδρος της Ένωσης:

“Με την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες, τα προϊόντα και τις ιδέες των μελών μας θα αναπτύξουμε και θα κατασκευάσουμε στην Ελλάδα από Έλληνες κατασκευαστές και τεχνίτες, ένα πρωτότυπο ηλεκτρικό πλοίο που θα πλέει στις ελληνικές θάλασσες χρησιμοποιώντας την πράσινη ενέργεια πετυχαίνοντας τη μηδενική παραγωγή άνθρακα. Ταυτόχρονα στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε τεχνολογικά μονοπάτια και σχέδια χρηματοδότησης, για να υποστηριχθεί η δίκαιη μετάβαση που θα ενισχύσει την οικονομική αειφορία του ναυτιλιακού κλάδου.

Το «ELECTRIC DREAM», τοποθετεί την Ελλάδα στην πρωτοπορία παγκοσμίως, της πράσινης, βιώσιμης ναυτιλίας και καινοτομίας”.

Πηγή και περισσότερες πληροφορίες: newmoney

Το άρθρο Ηλεκτρικά πλοία στην Ελλάδα για κοντινές ενδονησιακές θαλάσσιες συγκοινωνίες και μεταφορές εμφανίστηκε πρώτα στο ValueNews.gr.

EnglishΕλληνικά